Πέμπτη, Ιανουαρίου 21, 2010

Μια θεση στον ηλιο

Μια θεση στο ηλιο, οραση απεριοριστη, μια ακτινα του. Χαλι απο κατω τα βουνα και οι λοφοι. Χαλι τα καταπρασσινα χωραφια. Προοπτικη αοριστη. Τα παντα φαινονται κοντα, τα παντα ξεμακραινουν. Παραμυθενια φτερα, ελευθερη πτωση, ταχυτητα. Αερας τρυπα το προσωπο, συννεφα υγραινουν το κορμι. Απο τα ψηλα στα χαμηλα. Ενας ανθρωπος αχνοφαινεται... Μια ευθεια γραμμη. Η ακτινα του ηλιου του χαμηλωνει το βλεμμα, τον καθηλωνει. Τον βρισκει καθησμενο, στο ιδιο σκηνικο. Μονος σαν το μονο κατακιτρινο χαμομηλι διπλα του. Πως να ανεβει στην ραχη του αγερα; Παντα το ιδιο τιμημα. Πως να σηκωσει την ματια του και να δει καταματα τον ηλιο; Μια εικονα. Το χορταρι χωρευει, ο αγερας δινει τον ρυθμο. Εκεινος χαζευει τα υγρα φυλλα και την χλοη. "Δεν ειμαι εγω αυτος που ανδροθικα κατω απο του ανεμου το χαδι, κι αυτην την νοητη μουσικη του. Δεν ειμαι αυτος που γεννηθηκε κατω απο τ' ηλιου την ζεστασια και του βουνου την καρτερικοτητα. Δεν ειμαι εγω αυτος που αναζητα την θλιψη η την μοναξια. Τα παντα θελω να αγαπησω, με μια καρδια, γωνατισα εδω μπροστα και το χωμα φιλαω. Ειν' μια αισθηση που κρυβω μεσα μου, για μενα την κραταω. Ως να ρθει η στιγμη που την μαρτυραω και φανερωνονται τα εσωψυχα, τα ομορφα και αυτα που το προσωπο μου δεν εχει τροπο να δειξει. Αυτη η αισθηση δεν εχει ονομα, ουτε λεξη την περιγραφει. Εγω την φωναζω που και που εμπνευση, μα κι αυτο δεν μ' αρκει. Κι οταν χανεται βαθια μεσα μου, τοτε δεν εχω λογω να χαμογελω. Η ψυχη μου σκιαζεται. Φοβουμαι μην εχει χαθει, μεσα μου, κι ευτυχια δεν ανταμωσω. Εγω που δεν καταφερα να ζησω την καλημερα του βουνου και των πουλιων το πεταγμα να μαθω, τωρα αντικρυζω τον ηλιο, γωνατισμενος χαμω και περιμενω την ακαθοριστη στιγμη που η καρδια μου θα φωτιστει και με το χαμογελο θα φυγω" Μια εικονα. Το χωμα ανασηκωθηκε, ο αγερας σημανε ξανα το τραγουδι του κι ο ανθρωπος, γωνατισμενος με τα χερια ανοιχτα σαν φτερα, αγκαλιασε μιαν ακτινα του ηλιου, με το κεφαλι του ψηλα και το χαμογελο στο στομα, ξαναρχισε για αυτο το αρχεγωνο ταξιδι στον ηλιο, οπως τοσοι και τοσοι πριν απο αυτον ειτε σαν αυτους που θα ταξιδεψουν μετα απο αυτον...το ταξιδι θα ναι το ιδιο μαγευτικο αιωνια.

Δεν υπάρχουν σχόλια: